RAJD NA ŻAR
Szkoła , Wydarzenia / 6 października 2017

Celem rajdu w dniu 30 września dla amatorów górskich wędrówek z naszej szkoły była góra Żar, szczyt w Beskidzie Małym o wysokości 761 m n.p.m. O godzinie 9.00 dziewiętnaścioro dzieci ze wszystkich klas wyruszyło autobusem w kierunku Porąbki Kozubnik. Z tej miejscowości rozpoczął się właściwy etap rajdu – piesze przejście szlakiem czerwonym na Żar. Piękna pogoda, wspaniałe widoki, przepiękna sceneria gór w jesiennej kolorowej szacie towarzyszyły nam podczas marszu w kierunku na szczyt. Mimo, że były momenty trudniejszych podejść, każdy szedł dzielnie, bez marudzenia. Silniejsi pomagali słabszym. Gdy dotarliśmy na szczyt, po krótkim odpoczynku, dzieci spałaszowały prowiant, w który zaopatrzyli ich rodzice. Następnie miło spędziliśmy czas podziwiając piękne panoramy na roztaczające się ze szczytu na kotlinę Żywiecką, Jezioro Czanieckie i Pogórze Śląskie. Mogliśmy również kibicować startującym licznie w tym dniu paralotniarzom i przyglądać się zespołom ćwiczących udzielanie I pomocy. Obejrzeliśmy również zbiornik wodny elektrowni szczytowo – pompowej i poznaliśmy zasady wytwarzania odnawialnej energii w tym zakładzie. Podczas drogi powrotnej na parking znów mieliśmy okazję podziwiania kolorowej, jesiennej przyrody Beskidu Małego. Do Łęk wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Wszyscy stwierdzili, że takie wyjazdy są doskonałą okazją do lepszego poznania się i aktywnego spędzenia wolnego czasu. Autor artykułu i zdjęć: Marzena Pencko